Spelregels Zwemory
Memory met zeedieren, vissen en explosieve hindernissen!
DOEL VAN HET SPEL
Vind zo snel mogelijk alle bijzondere bewoners van de koraalriffen bij elkaar. Maar pas op, net als bij de echte koraalriffen liggen er enkele bedreigingen op de loer...
Bijzondere kaarten
Zwemory speel je net als memory. Nou ja, bijna dan. In dit spel zitten er namelijk ook 4 kaartjes die het spel op zijn kop kunnen
zetten. Namelijk:
De thermometer
Klimaatverandering is een enorme bedreiging voor koraal en het leven eromheen. Door stijging van de zeewatertemperatuur kan koraal afsterven. Pak je deze kaart, dan moet je even afkoelen en een ronde overslaan.
Het visnet
Overbevissing is ook een behoorlijk bedreiging voor het koraal. Zonder vissen kan koraal niet overleven en grote netten ook hele koraalgebieden kapot. En ook in dit spel is het visnet behoorlijk schadelijk: pak je deze op het einde van het spel twee van je kaartjes uit je score gevist. Die mag je dus niet meer meetellen.
Het dynamiet
Sommige vissers gebruiken dynamiet om te vissen. Met 1 knal schudden ze al het zeeleven door elkaar. En dat zorgt vaak voor heel veel onherstelbare schade. Pak je deze kaart, dan mag jij dit spel ook een keer goed door elkaar schudden: deze kaart geeft je namelijk het recht om 1x alle kaarten willekeurig van plaats te veranderen. Bedenk dus goed of en wanneer je ‘m gebruikt.
De koraal-kwekerij
Koraal-kwekerijen helpen om wereldwijd het koraal te herstellen. En deze kwekerij-kaart helpt jou om een foute beurt te herstellen. Draai je 2 verschillende kaarten om? Zet dan (eenmalig) deze kaart in en krijg automatisch nog een beurt.
Belangrijk:
Alleen als je het dynamiet of de koraal-kwekerij omdraait, mag je verder gaan met je beurt. Na het omdraaien van de thermometer en het visnet stopt je beurt direct.
Download de spelregels
Wil je de spelregels van Zwemory liever downloaden en uitprinten? Dat kan!